نی نواز

" هر کس به این سرا درآید، نانش دهید و آبش دهید و از ایمانش مپرسید "

نی نواز

" هر کس به این سرا درآید، نانش دهید و آبش دهید و از ایمانش مپرسید "

محبت درست!


جنید گوید از سری شنیدم که گفت محبت درست نیاید میان دو کس تا یکی دیگری را نگوید ای من .


 
رساله‌ی قشیریه

شور کفش ها

هی جفت می کند،

راه میرود؛

نمک بر زخم کهنه ی فکر است...


مگس پنداریسم!

ساعت شماطه دار مردم را از خواب بیدار نمی کرد،

و خداوند مگس را آفرید.

«فریدون تنکابنی»


پ.ن۱:تا اطلاع ثانوی با مگس ها مهربان باشید! جدی گفتم

ماست میهن

من باب سریالهای ماه مبارک رمضان:

وقتی سریال جراحت و ملکوت و در مسیر زاینده رود و نون و ریحون خط قرمزها رو رد می کنند یعنی اینکه آقا نرو فارسی۱ نیگا کن بیا شاید ماستش خوشمزه تر باشه!


پ.ن۱:بنر تبلیغاتی بستنی میهن در دبی.



تولد تولد ....

پارسال همین موقع ها بود که شروع کردم به نوشتنت نمیدونم تو منو ساختی یا من تو رو ؟فقط می خوام بگم تولدت مبارک نی نواز!هورراااااااااااااااااااااااااااااااااااا

آقا یه لحظه صبر کنید لطفاً!


من اتفاقاً فکر می کنم دلیل اصلی اینکه پسرا ۶ سال دیرتر از ما دخترا نماز می خونند و روزه می گیرند اینه که باید توان ضایع کردن آزادی بی حد و حصری که جامعه بهشون میده رو داشته باشن وگرنه تو سن ۹ سالگی نه از نظر عقلی از ما ضعیف ترند و نه از نظر فیزیکی.

نوستالژیا

 

امروز مچ خودمو گرفتم 

در حالیکه دستم تو جیبم بود،ابروهام بالا پایین می پریدند و معلٌم سرودم۱داشت لُپشو می کَند.

 

پ.ن۱:مهدکودک یاس،تمرین سرود

پیش از آنکه بر تو بگریم

  

پیش از تو، هیچ اقیانوس را نمی شناختم

که عمود بر زمین بایستد...

پیش از تو، هیچ خدایی را ندیده بودم

که پای افزاری وصله دار به پا کند،

و مَشکی کهنه بر دوش کشد

و بردگان را برادر باشد.

آه ای خدای نیمه شبهای کوفه ی تنگ.

ای روشن ِ خدا

در شبهای پیوسته ی تاریخ

ای روح لیلة القدر

حتّی اذا مَطلعِ الفجر

************ 

خجسته باد نام خداوند، نیکوترین آفریدگاران

که تو را آفرید.       

                                          علی موسوی گرمارودی        

جا هست!

 

والا پیام دار "محمّد "

گفتی که یک دیار هرگز به ظلم و جور نمی ماند، برپا و استوار 

***********

آنگاه تمثیل وار کشیدی عبای وحدت

بر سر پاکان روزگار 

***********

در تَنگ  پر تبرک آن نازنین عبا

دیرینه ، ای "محمّد"

جا هست بیش وکم آزاده  را

که تیغ کشیده است  بر ستم... 

************

جا هست بیش و کم "محمّد"  

 

 دانلود این آهنگ با صدای فرهاد در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

۲-دو

 

 

 آدما دو دسته اند: 

۱- فکر می کنن تو خیرت به دیگران نمیرسه.(قبل از عمل)

۲- فکر می کنن وظیفته که بهشون کمک کنی.(بعد از عمل)

و تفاوت این دو گروه اصلا به رفتار و شخصیت تو مربوط نمیشه.

ایران دخت

photo by: reza sheikh mohamadi 

تو را نمی توان نشاند، 

به چُرت چارپایه ای...  

.............................................................................. 

برای پریسا و الهام!

شیخ نا

 

روزی شیخ از بازار گذر کردی، گوسفند مذبوحی را دید در قصابی آویزان و مردمان هیچ یک توان و یارای خرید نداشت.شیخ فرمود: عمر این گوسفند بعد از مرگ درازتر است از عمرش قبل از مرگ و مریدان مدهوش گشتند و نعره ها زدند. 

......................................................................................................................... 

چرا نعره میزنی برادر من ؟! ما لولو اومد تو مملکتمون جیک نزدیم(از من نشنیده بگیریا). بابا گوشت که نمی خورین لا اقل یه خورده ۲۰:۳۰ نگا کنین بنیه تون تقویت شه.