نی نواز

" هر کس به این سرا درآید، نانش دهید و آبش دهید و از ایمانش مپرسید "

نی نواز

" هر کس به این سرا درآید، نانش دهید و آبش دهید و از ایمانش مپرسید "

پارسال

   

پیچ پیچ بیرنگ دستهای مادری

در پچ پچ نیرنگ برادری

نفس می زد

  

آفتاب

با چشم‌ها
            ز حیرتِ این صبحِ نابجای
خشکیده بر دریچه‌ی خورشیدِ چارتاق
بر تارکِ سپیده‌ی این روزِ پابه‌زای،

دستانِ بسته‌ام را
آزاد کردم از
زنجیرهای خواب.

 

فریاد برکشیدم:
«ــ اینک
    چراغ معجزه
    مَردُم!
    تشخیصِ نیم‌شب را از فجر
    در چشم‌های کوردلی‌تان
    سویی به جای اگر
    مانده‌ست آن‌قدر،
    تا
     از
      کیسه‌تان نرفته تماشا کنید خوب
    در آسمانِ شب
    پروازِ آفتاب را !
 
    با گوش‌های ناشنوایی‌تان
    این طُرفه بشنوید:
    در نیم‌پرده‌ی شب
    آوازِ آفتاب را!»

 

ادامه مطلب ...

تقسیمات ایمان

 

سلام

قبل نوشت:راستش بچه که بودم تو این کتابای دینی می خوندم که "ازدواج نصف ایمان است" و روایاتی هم در این باره شنیده بودم ،اون موقع ها خب بچگی می کردم می پرسیدم "پس اون نصفه ی دیگه اش چیه؟" البته نه اینکه فکرکنین یه چیزی تو دلم گیر کرده بودا نه...

بازم قبل نوشت:بعد بیست سال زندگیِ  به قول معلما" روزنامه وار" امروز رو یه دیوار جواب سوالمو پیدا کردم (دست روزگار) همون لحظه بود که پیش خودم گفتم:" اَکه هی ،می بینی گاهی اوقات آدم جواب سوالای فلسفی شو جاهایی پیدا می کنه که اصلا فکرشم نمیکنه" !  از این قبیل حدیثهای نفس من و شما که بگذریم و به دیوارای زبون بسته ام کاری نداشته باشیم. رو اون دیواره نوشته بود:"غیرت نیمی از ایمان است"

خود نوشت: ایمان امری است معنوی و حالتی روحی که جایگاه آن قلب آدمی است. فمیدی آقا به قلبم مربوطه!!!

پس نوشت: از همه ی کسایی که طبق این احادیث شایسته ی مقام امن الهی هستند التماس دعا دارم. ازدواجتان مستمر و غیرتتان افزون.

مانا هستید!

روز زن مبارک!

 

خانوم ببخشید،بله با شمام.راستش شما منو عصبی می کنین وقتی حقوق انسانی و اجتماعی خودتون رو نادیده می گیرید تا دیگران و آروم نگه دارید.خودتون چی فکر می کنین؟حقوق انسانی خودتونو نادیده می گیرین که چیو ثابت کنین؟که فرشته این؟ نه خواهر من اگه فرشته بودین کسی جواز خیانت به شما رو نداشت.اگه فرشته بودین از 9 سالگی مسئولیت کامل کیفری نداشتین.اگه فرشته بودی می تونستی دختر 13 سالتو ندی به یه مرد 70 ساله.آهان بگو اگه فرشته ای پلیس امنیت اخلاقی تو خیابون چیکار می کنه؟... 

راستی مامان فرشته ها چه شکلین؟ 

مامان آدمام میتونن فرشته باشن؟ 

............... 

............... 

خانوم ببخشید" روزتون مبارک "

۱۳۶۹/۳/۱۲

 

بسمه تعالی

سلام، 

در تایید جمله ی "ما به خرداد پر از حادثه عادت داریم..." باید بگم: 

تولدم مبارک

بدون تو...

 

در و باز کن ،بیام 

ببین من چه شکلی ام....  

بدون تو. 

                                                                        zed bazi

خیاط آرمانگرا گفت:

 

باید به چشم نامحرمان دوخت

این کهنه  روسری...