نی نواز

" هر کس به این سرا درآید، نانش دهید و آبش دهید و از ایمانش مپرسید "

نی نواز

" هر کس به این سرا درآید، نانش دهید و آبش دهید و از ایمانش مپرسید "

تمام، پایان

 

سلام 

چندماهی میشد که دیگه پای برنامه های صدا سیما نمی نشستم و ازین بابت احساس خوبی داشتم.شاید یکی از دلایلش زندگی خوابگاهی بود اما مهمترین دلیلش تعصب عریانی بود که طاقت دیدن وشنیدنش رو نداشتم. 

امروز وقتی بعد ۲ هفته به آغوش گرم خانواده برگشتم موقع ناهار یه چیزی مثه حناق راه گلومو بست .تلویزیون  رو کانال ۳ بود اسم برنامه رو نمیدونم اما بد برنامه ای بود، موضوع برنامه هم ظاهرا چگونگی توجیه این قانون دودمان بر باددهنده ی عدم لزوم اجازه ی همسر اول برای اختیار کردن همسرهای متنوع تربود. آقا (به یاد یه نفر) یه خانومی رو برداشته بودن آورده بودن که اصرار عجیبی داشت بر اینکه اسم خودش رو بذاره زن. 

این خانوم کاملا نا محترم داشتند من و گونه های شبیه به من رو که قاعدتا از روز ازل از پهلوی چپ که (ّّّهه) از تف آقایون محترمه بوجود اومده بودیم رو نصیحت میکردند.که ببینید منگلهای عزیزم اگه یه روزی دیدین که آقاتون رفته یه زن دیگه صیغه کرده : 

۱-بدانید که شوهر شما با نیت غربت(شایدم گفت قربت) الهی به هوسهای خودش رنگ الهی زده است. 

۲-بدانید و آگاه باشید که همسر اول باید نسبت به دیگر همسران ،خوب دقت کنید مهمه((مهربان و دلسوز)) باشد. 

3-منگلهای عزیزم اگر احساس کردید که شوهرتان دیگر به شما محل سگ هم نمیگذارد از سگ کمترید اگر تغافل پیشه نگیرید اما در صورتیکه احساس کردید دیگه خیلی تعدد زوجات داره و مدت صیغه ها رو زیاد کرده به او بگویید خیلی بدی،بی تربیت.  

4-یک حدیث از امام علی(ع) نقل فرمودند که بر زنان کاری بیشتر از توان آنها تحمیل نکنید که زودتر پیر وچروکیده میشوند واصرارشان بر این بود که زن دوم و سوم و غیره و... کلا خیلی خوب است. 

در آخر ایشان یک روایت از یکی از بزرگان معصوم تعریف کردند(نفهمیدم کی بود) که آقا(به یاد همون نفر) ایشون شب عروسی پسرشون می خواستند به عروس و داماد هدیه بدهند،بعد، فرمودند که وقتی من کادوی عروس رو میدم باید داماد گوشهاش رو بگیره و وقتی کادوی دامادو میدم عروس چشمش کور کر میشه! 

لزوم پیروی از قاعده ی lady's end موجب شد تا آقای داماد ابتدا گوشهای مبارک را بگیرند و آقای پدر به عروس خانوم بگویند که "وای بر زنی،وای بر زنی، وای بر زنی که غرور و عظمت شوهرش رو زیر پا بگذاره" همینجا بود که کم کم فرکانس صدای خانوم روضه خون پایین اومد و گفت هدیه داماد هم این بود که "وای بر مردی که دل زنش رو بشکنه"  

به یاد بچگیام "تمام،پایان"

  

  

نظرات 12 + ارسال نظر
یک زن پنج‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 01:08 ق.ظ

یه چیزی تو مایه های حیوانیت....شما بخون خروس.

بله کاملا موافقم.

مهری حسینی پنج‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 02:03 ق.ظ http://zanjereh.persianblog.ir

گلم این ننگ بزرگ که دامنگیر جامعه ی ما شده از همان حرکات ناشایست عرب است وگرنه مردان ایران باستان دو یا چند زنه نبودند. خدا به داد زنهای مظلوم این سرزمین برسد. که بعضی مردهای هوسباز که چشمشان دنبال این و آن است به بهانه شرع هر غلطی می خواهند می کنند.می خواهند دست خودشان باز باشد اول این کار را در نزد جامعه خوب جلوه می دهند که راحت تر دنبال هوس هایشان بروند.یکی از بزرگان که ۸۲ سال دارد و علاوه بر زن اولشُ زنی دیگر دارد تا کمتر از ۲۵ سال و بچه ای دو ساله . چه ننگ بزرگی. آدم به جای او از خجالت آب میشود.بعضی زنها هم که از ازل بی غیرت بوده اند . نباید اجازه داد بیشتر از این به زنها ظلم شود.اگر به وبلاگم آمدی کامنت وحید را بخوان در مورد زن که دردناک است و عین حقیقت.یزدان پاک نگهدارت.

سلام راستش شکه شدم وقتی این برنامه رو نگاه کردم.
دیروز من زنی رو دیدم که داشت خودش رو میفروخت و من از خدا می خواستم که ای کاش فقط جسمش رو به مزایده گذاشته بود.

منا پنج‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 10:18 ق.ظ http://8daily.blogsky.com/

سلام خانم مهندس
چند وقت پیش داشتم با دوستم صحبت میکردم و بهش میگفتم اولین و بزرگترین ظلمی که در حق ما شده این بوده که زن آفریده شدیم دومیش هم اینکه اینجا داریم زندگیم میکنیم
گلم من لینکت کردم

سلام منای عزیز
من از اینکه یک زن آفریده شدم احساس بدی ندارم از اینکه در ایران متولد شدم هم همینطور .احساس بد من فقط بخاطر اصرار آدم است در نفهمیدن اشتباهاتش.به خاطر اصرار برخی زنان است برای بدون فکر پذیرفتن بدیهیات مردن روحشان.

مژده پنج‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 03:26 ب.ظ

من که هیچ امیدی به اصلاح ندارم آقا
خیلی آقا باحال نوشتی آقا

آقا باحال خودتی
امیدوارم این آقا شنبه حالمونو نگیره

زیتون پنج‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 04:19 ب.ظ http://zatun8.persianblog.ir

من که برائت می جویم ازاسلام تلوزیون
صحبتهای برخی آخوندهای بی سوادکه به تعبیرشهیدمطهری وقتی بنی امیه جسمش راشهیدوبنی عباش شخصیتش راترورکردندوآخوندهای بی سوادهدفش راذبح کردند
پس مثل شمانبایداسلام راازتلوزیون یادگرفت

کارتون درسته
ممنون به خاطر حضورتون

زیتون پنج‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 04:23 ب.ظ http://zatun8.persianblog.ir

به حضرت مهری خانم هم بگم بایداسلام را از سیدمحمدموسوی بجنوردی یادگرفت پدرخانم سیدحسن خمینی ازدواج دوم را بعلت عدم توانائی رعایت عدالت حرام میدانند
اسلام راباید ازامام خمینی یادگرفت که بندرصور را زیبابه تصویرمی کشندو وشمایل همسرشان رامنقوش درقلب خودشتان دربندرصوریاصیدامیدانند :
وان شناسی خانم ها(دلم بغل می خواد)آغوش گرم می خواد

بسم الله الرحمن الرحیم
نویسنده : آستیاژ - ساعت 9:?? ‎ب.ظ روز ????/?2/?2
دلم تنگش اومده
بغل می خواد

عشق می خواد

مسافرت می خواد

خرید می خواد

بعضی وقتها هم لوس شدنش میاد

آرامش می خواد /قرآن:لتسکنواالیها،همه اینهاکه تااینجاگفتی بالم دادن درآغوش همسر لتسکنوا الیهامیشه21روم)روان شناسی زن بوسیده شدن ولمس وشنیداری است که اورابه آرامش می رساند روزهرچه بیشتربخوابی کسل می شویم آرامش ندارد.]

دوری می خواد اما بعضی وقتها ( فاصله بیشتر از ---------------- نباشه )

خندیدن بلند می خواد

مستی[ترغیب] می خواد

[گرد]شکلات و قره قورت می خواد !!!!

گریه می خواد

هوای تازه می خواد

می دونی اصلا دردش چیه .....................

تو کجایی ؟

دلم تو رو می خواد
------------
مرد=دیداری/بانگاه به همسرش ومناظرزیبای طبیعت به ارامش می رسدبه نامه امام خمینی به همسرش درجوانی بنگریم



عشق وسیاست(درایت)خواهروبرادرازحمام حارث تاحمام فین ازشهیده رابعه بلخی تاامیرکبیر
الا ای باد شبگیری پیام من به دلبر بر

بگو آن ماه خوبان را که جان با دل برابر بر

بقهر از من فگندی دل بیک دیدار مهرویا

چنان چون حیدر کرار در ان حصن خیبر بر

اسلام رو باید در سجاده ی مادرهایمان جستجو کنیم چرا که اسلام همان اخلاص و اخلاق و محبتی است که مادرانمان هر روز بر سجاده هاشان می بافند.

سجاد جمعه 21 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 02:11 ب.ظ http://www.ssajedi.blogfa.com

سلام
پست غمناکی بود
اولا اینکه بین زن و مرد هیچ فرق اساسی وجود ندارد
ان اکرمکم عند الله اتقاکم
من به همون دلیل شما تلویزیون نمی بینم
و از این موضوع خوشحالم
به هر حال امیدوارم موفق باشین

سلام
معذرت می خوام اگه ناراحت شدین ،اما چه میشه کرد؟

حمید جمعه 21 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 02:51 ب.ظ http://abrechandzelee.persianblog.ir/

اسلام...اسلام...اسلام...
دینی که از همون اولش هم برای ما نبود و احکام و قوانین ضد انسانیش فقط به درد همون عرب شهوت پرست اون دوره میخورد...به زور شمشیر مسلمونمون کردن و حالا هم اونایی که اسلام به صرفشونه به زور شمشیر رسانه ها مسلمون نگهمون داشتن...
هیچ چیز نمیتونه چند همسری رو توجیه کنه...مردی که دو زن داره اسمی جز ؛آقای فاحشه؛ برازنده اش نیست...

اینکه به زور شمشیر مسلمون شدیم رو قبول دارم اما اینکه اسلام به اینکار احتیاج داشته رو مطمین نیستم .باید اعتراف کنم به اندازه ای که به مسلمونا مشکوکم به خود اسلام مشکوک نیستم!

فرزاد یکشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 05:06 ب.ظ

سلام مطلب خیلی جالبی بود
نیاکان پاک ما وقتی اسلام رو پذیرفتن، حرف از برابری و برادری و آزادی و سعادت بود، من به اونها حق می دم که دین زرتشتی رو که مظهر دین درباری مغان و چماقی بر فرق خلق زجر دیده شده بود، رها کنن و به اسلام پناه ببرن، اما حالا با این دین تحریف شده که مصلحان و منادیانش به گفته شما یه مشت روضه خون بی سوادن چه می شه کرد، چنین تفسیرهایی مستقیما دین ما رو زیر سوال می بره و وای به روزی که همراه با دین، اخلاقیات ما هم که بخش زیادیش ریشه در دین داره زیر سوال بره، چیزی که به صورت کاملا مشهودی در بین جوونای ما دیده می شه

سلام جالب خوندینش.
راستش من درباره ی این جمله: دین زرتشتی رو که مظهر دین درباری مغان و چماقی بر فرق خلق زجر دیده شده بود،اطلاعات کافی ندارم ولی با بقیه ی نظرتون موافقم!

فرزاد یکشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 07:15 ب.ظ

باز هم سلام
آره متاسفانه درباری شدن دین همیشه به ساحت قداست اون لطمه وارد کرده (بلایی که امروزه داره بر سر اسلام میاد) به ویژه در مذهب تشیع که با هر من قال می توان چیزی به نام دین قالب کرد(فقه پویا!!!)
موفق باشید، باز هم از این پست ها بذارین، رسالت خوبی رو بر عهده گرفتین و هنر چیزی جز همین تعهد نیست...

سلام
خیلی ممنونم.

تی تی جمعه 28 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 01:11 ق.ظ http://jungle.blogsky.com

ههههههههههههی دلم گرفت
همون سکوت سرشار............!!!!!!!

سلام عزیزم
قربون دلت !

Roya جمعه 20 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:53 ق.ظ

وای مرضیه؟ این آقا حمید گفته قوانین ضد انسانی اسلام و تو هیچ جوابی بهش ندادی؟ من شرمنده ام. قوانین ضد انسانی اسلام!!!!!! من متأسفم. برای خودم برای آقا حمید. من متأسفم. فقط به این آقا حمید بگم شما هیچ چیزی از اسلام نمی دونی که این حرف را زدی، هیچی. مقصر هم نیستی من شرمنده ام. واقعا شرمنده ام. ما باید شرمنده باشیم.

بله هیچ وقت نباید انکار کرد که اسلام عربهای بیابانگرد، ملخ خور رو چگونه از زنده به گور کردن دخترانشان باز داشت.
بله هیچ وقت نباید انکار کرد قدرت نفوذ اسلام رو در این قوم متحجر بی فرهنگ.
بله انکار نمی کنیم خدماتی که اسلام به زنهای عرب کرد و اینکه من شنیده ام زنان شهرهایی از کشورمان از روز پنج شنبه میترسند!!!
اسلام در ایران ،اسلام نیست. اسمی است که دو گروه مرتد و مسلمان را جدا می کند پس باید منتظر گیج شدن برخی باشیم.
و من دوست دارم یک دختر ایرانی مسلمان باشم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد